رواية عزيزة الفصل السابع 7 بقلم شيماء صلاح

رواية عزيزة الفصل السابع 7 بقلم شيماء صلاح

 

7

بارك الله ليكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

الحسيني..... مبروك ي زين

زين بفرح..... الله يبارك فيك ي بابا

لميس من روا الحسيني...... مبروك ي زين

زين بخنفه.... عزيزه متجي نرقص شويا

عزيزه بفرخه.... يلا

وقاموا

لميس وهي بصا عليهم بحزن وزعل

ورقصو

وخلصت الحفله

**********************






في الفيلا

نادين..... عارف ي زين انا لو بعرف ازغرط كنت زغرطلك ي حبيبي قلب اختك

عزيزه.... انا ازغرط بقالي كتير مزغرطتش

نادين..... يلا

عزيزه..... لووووووو****

زين بفرح..... خالصتي يلا نطلع

الحسيني..... يلا اطلعو يا ولاد 

وطلعوا

في اوضه زين 

عزيزه وقفه بكسوف 

زين.... اي مش هتغير الفستان 

عزيزه بكسوف..... اه هدخل الحمام 

زين..... لا خليكي وانا هدخل الحمام 

عزيزه بستمه..... تمام 

ودخل زين 

زين لي نفسه...... اهدي ي زين لازم تنسا لميس لازم 

عزيزه خالصت وقعده علي سرير مستنيا زين 

عزيزه...... اتاخرت اووي ي زين 

زين.... معلش ي قلبي 

وقرب منها وقعدت جمبها وفضل سارح في عيونها 

زين..... اي الجمال دا 

وقرب زين اكتر واحضنها في حضنه 

وبعدين..................... 

**********************

تاني يوم 

باب الأوضه بيخبط 

ي زين ي زين ي زين 

زين  بنوم هو بيفتح الباب...... اي ي نادين علي الصبح 

نادين.... لميس تحت قاعده وعايزه تكلمك 

زين..... قولها نايم قولها مش هنا 

نادين..... مينفعش ي زيزو يلا 

زين.... روحي وجاي وراكي 

ونزل زين 

زين..... نعم الي جابك خير 

لميس..... اي مالك 

زين..... نعم الخصي انا عريس وعايز اطلع لي مراتي 

لميس..... مراتك 

زين..... اه مراتي وحبيبتي مش زيك 

لميس..... والله انت مافهم حاجه ي زين 

زين هو مسكها من دارعها....... فهمني ي لميس عملتي فيا كدا ليه انا بقيت بكرهك بقيت بقرف منك انتي كلب*ت فلوس انت منادمه حقير*ه

زين مسكها من دارعها... يلا اطلعي بره مشوفش وشك تاني هنا 

لميس بعياط..... يزين افتح بس هقولك علي حاجه لازم تعرف ي زين افتح

الحسيني من ورها... انتي بتعملي اي هنا ي لميس وفي أي وبتعيطي ليه 

لميس وهو بتمسح دومعها..... ها مفيش كنت جايه لي زين اشوفه وبعدين طردني 

الحسيني..... طيب امشي يلا 

ومشيت لميس 

******************






دخل زين الأوضه 

عزيزه بنوم.....كنت فين ي زين 

زين بخنفه...... تحت بشوف نادين 

عزيزه..... مالك ي زين 

زين.... ماليش يلا قومي علشان نفطر 

عزيزه..... تمام 

وطلع زين وبعدين دخلت الحمام واخد شور وطلعت لبست ونزلت 

الحسيني...... عاملين لي ي ولاد 

عزيزه..... الحمد لله 

زين فضل قاعد وساكت 

الحسيني...... في اي ي زين 

زين..... بابا لميس تطرد من الشركه ومفيش كلام تاني 

الحسيني...... ليه الي حصل 

زين.... مفيش حاجه 

وطلع زين 






عزيزه....... في اي انت رايح فين 

زين.... مفيش عندي شغل بس 

نادين...... هتمشي اول يوم جوزكو ي زين 

زين..... نادين عندي شغل 

الحسيني.... سيبي ي نادين

ومشي زين 

والباقي خلصوا الفطار وقاموا 

الحسيني..... انا رايح الشركه 

نادين..... تمام ي بابا 

عزيزه...... هو في اي زين مالو الي غيرو كدا 

نادين.... مش عارفه بس لما لميس جات هو اتعصب عليها 

عزيزه..... تمام انا طلعه اوضتي 

وطلعت 

*******************

عند حسين 

عليا..... انا جايه اشوف اخويه وعايزه اقوله حاجه مهمه 

العسكري........ تمام قبل ما حسين بيه يجي 

عليا..... في مصيبه ي خالد 

خالد..... في اي 

عليا....... عزيزه اتجوزت ابن عمها 

خالد بعصبيه..... ي نهارك اسود ي عليا ازي اتجوزت وانتي ازي مقولتيش الكلام دا 

عليا..... مكنتش عارفه اجيلك 

خالد... .. انا خالص روحت في داهيه هو حسين حبسني ومش ردي يطلعني 

عليا.... متقولش كدا انا هتصرف 

حسين من وراها..... هتصرفي ازي ي حجه 

عليا 😳😳😳😳😳😳😳

*****************************

روايه #عزيزه

بقلم 

Shimaa salah


           الفصل الثامن من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا علي التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×